ته چین مرغ

مطبخ خانومی

ته چین مرغ

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

ته چین مرغ

موادلازم:

برنج        3 پیمانه

مرغ         1سینه ی کامل

پیاز          1عدد

ماست      1پیمانه

تخم مرغ      3 زرده +1 تخم مرغ کامل

زعفران دم کرده     مقداری

نمک         1قاشق چایخوری

روغن        2قاشق غذاخوری

کره           50گرم

زرشک وخلال پسته برای تزئین      مقداری

طرز تهیه:

قبل ازهر چیز برنج رو با مقداری آب ونمک خیس می کنیم .درقابلمه ای مرغ رو با آب وپیاز وکمی هم آبلیمو ونمک می ذاریم تا بپزه.

بعد مایع ته چین رو آماده می کنیم .به این صورت که اول تخم مرغ ها(4زرده داریم ویک سفیده) رو درظرفی ریخته زعفرون رو بهش اضافه می کنیم وخوب هم می زنیم تا اون یک عدد سفیده هم کاملا از لختگی دربیاد.

بعدش ماست رو بهش اضافه می کنیم.

بعدش هم روغن ونمک رو اضافه می کنیم وخوب هم می زنیم.

حالا مرغ پخته رو برمی داریم وگوشتش رو ریش ریش می کنیم و2 تا 3 قاشق ازمایع ته چین روش می ریزیم ومخلوط می کنیم تا خوشرنگ بشه.

حالا برنج رو آبکش می کنیم وبرنج ها رو می ریزیم توی مایع ته چین وخوب مخلوط می کنیم.

توی قابلمه تفلون(برای این گفتم تفلون تا موقع برگردوندن ته چین بعد از پخت دچار مشکل نشین) کمی روغن می ریزیم ونصف برنج ها رو توی قابلمه می ریزیم وبا پشت قاشق کمی فشار می دیم تا به هم بچسبن ومنسجم بشن بعدش مرغهارو روی برنج می ریزیم وصاف می کنیم .

حالا بقیه برنج رو می ریزیم روی مرغ ها رودوباره با پشت قاشق فشار می دیم.وروی جرارت می ذاریم وکمی حرارت رو بیشتر می کنیم وقتی بخار کردیک ملاقه از آب مرغ روی برنج می ریزیم وبا حرارت کم می ذاریم تادم بکشه.بعد ازدم کشیدن در ظرف دلخواهمون برمی گردونیم وقالب کره رو روش می ذاریم وباچنگال همه جای ته چین می چرخونیم کره بعداز چند دور چرخوندن کلا آب شده وناپدید می شه.یادتون باشه کره واقعا طعم خوبی به ته چین ما می ده.

اینم یه ته چین خوشمزه وعالی که از خوردنش لذت می برین. می تونید با همین اصول وبدون مرغ یه ته دیگ خوشمزه برای مهمونیاتون درست کنین ویابه جای مرغ از ماهیچه یا اسفناج استفاده کنید.فکرنمی کنم کسی باشه که بگه من ته چین دوست ندارم...

اینم ته چین دومم که حیفم اومد عکسش اینجا نباشهچشمک



موضوعات مرتبط: پلوها و ته چین ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 2 تير 1394برچسب:پلوها و ته چین ها, | 15:57 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.